torsdag 23 augusti 2012

Laxkotlett med timjansmör

Slänger in ett litet inlägg mellan allt packande. Redan den 15:e september bär nämligen flyttlasset av till Karlskrona så det är mycket att göra nu! På måndag börjar jag på mitt nya jobb och tills vi har flyttat kommer vi att bo hos mina päron. I vilket fall som helst blir det tyvärr en del snabbmat nu när packandet är i full gång. Häromdagen fyndade vi dock en hel lax som vi i veckan stekte upp och åt tillsammans med lite kryddsmör gjort på timjan. Riktigt gott och väldans lättlagat också! Tyvärr har jag inga mått för kryddsmöret, man får gå lite på känn helt enkelt.


Laxkotlett med timjansmör
(2 portioner)

2 laxkotletter
persilladekrydda
citronpeppar
salt

Kryddsmör med smak av timjan:
smör
salt
svartpeppar
timjan
vitpeppar
pressad vitlök

Gör så här:
Krydda laxkotletterna med persillade, salt och citronpeppar och stek/grilla tills de är genomstekta. Använd rumsvarmt smör till kryddsmöret och lägg i en skål. Smaka av med kryddorna efter hand, jag använde mest timjan för att smöret skull få just den smaken. Men man får som sagt pröva sig framefter eget tycke! Servera med kokt potatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar