tisdag 22 maj 2012

Smoothie på mango och ananas

Det har varit lite tomt på recept här i bloggen nu under några dagar så därför letade jag upp ett recept på smoothie som jag gjorde för ett ganska bra tag sedan men som det aldrig blev av att jag bloggade om. Jag tänkte att det kunde passa bra nu när sommaren äntligen verkar vara på g. Oftast när jag är sugen på smoothie gör jag den här varianten med smak av blåbär och hallon, den är nämligen riktigt god! Dock blev jag lite nyfiken på att göra en smoothie med helt annan smak så jag använde mig istället av mango och ananas som smaksättare. Den blev god den också, inte riktigt lika klockren som blåbär- och hallonsmoothien men klart godkänd om man är sugen på just denna smakkombinationen.


Smoothie på mango och ananas
(1-2 portioner)

1 banan
2 dl fryst mango
2 ananasringar
ca 1 dl mjölk
ca 1 dl juice

Gör så här:
Mixa ihop frukten tills det blir en slät massa. Tillsätt mjölk och juice lite i taget tills du får den konsistens som du önskar. Servera med t.ex en ananasring som dekoration!

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Är inne på din blogg för första gången efter att din kompis Wollin tipsat! Blir överväldigad över alla goda recept men blir besviken på att det inte finns någon skriva ut funktion! Snälla, ordna det! För då kan jag och min familj skriva ut recept från dig, som vi kan använda när vi planerar nästkommande veckas mat!
    Detta gör vi alltid på söndagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej där!
      Vad roligt att du hittat hit och att du tycker om recepten. :) Det var en väldigt bra idé att skaffa en skriva ut-funktion, så nu har jag fixat så att det ska gå att skriva ut recepten här på bloggen! Det är den lilla gröna ikonen som heter "Print friendly" längst ner på varje inlägg. Hoppas det fungerar och tack så mycket för tipset!

      Radera
  2. Tusen tack och attans vad snabb du var!
    Sånt gillar jag!

    SvaraRadera