onsdag 11 maj 2011

Tortellini med parmafyllning i ostsås

Nu är jag hemma från min studieresa till Karlstad och idag var jag fortfarande lite sliten efter många timmars bilfärd. Så till middag fick det bli en hel del halvfabrikat, tortellini med parmafyllning och Keldas ostsås. Detta tillsammans med fetaost, oliver, röd pesto och lite sallad blev faktiskt riktigt gott! Perfekt för lata dagar. :)


Tortellini med parmafyllning i ostsås
(ca 4 portioner)

1 paket á 500g tortellini med parmaskinka (jag använde märket Fiorucci)
1 paket Keldas ostsås "Mild ost"
2 rågade tsk röd pesto
fetaost
oliver
sallad

Gör såhär:
Koka tortellinin enligt anvisningarna på paketet. Häll över ostsåsen och tillsätt peston, blanda försiktigt. Smula över lite fetaost och servera med oliver och en god sallad.

3 kommentarer:

  1. ja men om det inte står några anvisningar å paketet då?!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig sett någon slags pasta där det inte står hur man tillagar den på förpackningen så det verkar ju lustigt. Men koka tortellinin tills den har blivit lagom mjuk. Du får smaka efter hand! Jag har för mig att det brukar ta ungefär 6-7 minuter att koka färsk tortellini. :)

    SvaraRadera
  3. tack för koktipset, hittar inte heller någon anvisning på paketet.

    SvaraRadera