onsdag 23 mars 2011

Tandoorigryta

Ikväll var det faktiskt sambon som stod för matlagningen för ovanlighetens skull. Han hade fått för sig att han skulle laga en middag denna vecka och varför inte tänkte jag! Självklart kunde jag inte låta bli att lägga mig i lite grann, jag blir alltid så stressad av att bara stå bredvid och titta på. Slutresultatet blev i alla fall en het kycklinggryta i smak av tandoori. Det blev mycket gott, jag föreslog till och med att sambon från och med nu skulle börja laga alla våra middagar, fast det var tydligen inte någon bra idé enligt honom. ;)


Kycklinggryta i smak av tandoori
(ca 4 portioner)

ca 3 kycklingfiléer
1 burk crème fraiche
1½ dl matlagningsgrädde
1 påse Santa Maria Tandooripaste/krydda
1 vitlöksklyfta
salt och svartpeppar

Gör såhär:
Bryn kycklingen i lite smör tills den har fått färg, krydda med salt och svartpeppar. Häll över påsen med tandoorikrydda och rör runt. Låt kyckling "suga" åt sig av kryddan i några minuter. Tillsätt sedan crème fracihen och grädden, pressa i vitlöken, rör om och låt puttra ytterligare några minuter. Servera med ris och sallad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar