söndag 20 februari 2011

Min 10-lista!

Om du bara fick äta tio saker resten av ditt liv, vad skulle du äta då? På många matbloggar har man lagt upp en lista på de tio saker man skulle välja att äta om man bara fick äta just dessa tio resten av livet. En riktigt klurig fråga! Det är sjukt svårt att endast välja tio matvaror av allt gott som finns här i världen. Jag gjorde i alla fall ett försök kom tillsist fram till det här resultatet:

1. Choklad (jag skulle nog kunna leva på bara choklad resten av livet)
2. Jordgubbar (den godaste frukten, tröttnar aldrig!)
3. Bröd (bröd är gott, helt enkelt)
4. Ost (mozzarella, parmesan, gorgonzola, brie, fetaost. behöver jag säga mer?)
5. Pasta (potatis och ris kan slänga sig i väggen!)
6. Nötkött (det godaste köttet, sådär lagom rosa)
7. Räkor (mums!)
8. Smoothie (inte gillar, älskar. speciellt denna!)
9. Mjölk (kan jag ha varit en kalv i mitt förra liv?)
10. Vin (vin är fint!)

Så, där har ni min lista! Riktigt svårt att knåpa ihop tyckte jag. Egentligen finns det ju massor med saker som jag skulle vilja lägga till på listan, tio saker är minsann på tok för lite! Men det var definitivt en kul fråga att fundera lite på.

Vilka 10 saker hade du valt? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar