torsdag 13 januari 2011

Kycklingkebab

Förra veckan när vi storhandlade smet vi även in på Lidl en snabbis för att se om de hade lite billigare grönsaker. När vi väl var där kikade jag runt i resten av butiken också och hittade kycklingkebab i frysdisken vilket jag gärna ville testa. Så idag stekte jag upp detta, värmde upp några pitabröd i ugnen och gjorde en improviserad kebabsås samt hade massa grönsaker till. Det var faktiskt förvånansvärt gott, mycket fräschare än vanlig kebab man köper i affärerna i alla fall!
Tyvärr har jag inga exakta mått på såsen utan jag slängde bara i lite efter hand. Man får prova sig fram helt enkelt!


Kyklingkebab
(4 portioner)

300g kycklingkebab (som bl.a finns på Lidl)

Exempel på tillbehör
:
olika varianter på sallad
paprika
tomat
gurka
avokado
rödlök

Kebabsås:
2 dl créme fraiche
ca 1 matsked majonnäs
en skvätt chilisås
salladskrydda
cayennepeppar
lite salt

Stek kycklingkebaben på svag värme. Värm pitabröden enligt anvisningarna på förpackningen. Hacka tillbehören. Rör ihop alla ingredienserna till kebabsåsen, smaksätt efter eget tycke med kryddorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar